• Ügyfélszolgálat: +36 20 570 5355

Konfliktuskezelés munkatársaknak és vezetőknek

A konfliktus (latin confligo „összevet, összecsap, megütközik, perlekedik”) egyének vagy társadalmi csoportok közötti olyan ütközés, amely mögött igények, szándékok, vágyak, törekvések, érdekek, szükségletek, nézetek, vélemények, értékek szembenállása húzódik meg (Szekszárdi 1995, 1996).

A „konfliktus” fogalom mindig személyes jellegű. Az egyik embernek veszekedést jelent, amit alig lehet tisztázni, a másik számára a kultúra része, és állandó fejlődési lehetőséget kínál.

Amennyiben az emberi kapcsolatokban keletkező problémákat nem kezelik időben, ez egyre komolyabb következményekkel járhat. Nincs ez másként a munkahelyeken sem.

Sokan sokféleképpen igyekeznek feloldani a konfliktusaikat.

Vannak, akik egyfolytában hangos vitát folytatnak egymással. Vannak, akik mindent a szőnyeg alá söpörnek, és vannak, akik mindkét módszert gyakorolják. Egy konfliktus akkor van megfelelő módon kezelve, ha mind a ketten visszaálltak érzelmileg ugyanarra a szintre, ahol voltak, vagy még mélyebben ragaszkodnak egymáshoz.

Választható nyelv: magyar és angol
Tréning időtartama: 3 nap
Konfliktuskezelés munkatársaknak és vezetőknek

… harcolhatunk az út ellen, amit a másik választ, de az embert tisztelnünk kell.

Antoine de Saint-Exupéry

  Kinek ajánljuk?

A konfliktuskezelési tréninget ajánljuk mindazoknak, akik kíváncsiak a konfliktusok természetére, hátterére, és ennek megismerésével szeretnének olyan hatékony konfliktuskezelési és kommunikációs technikákat elsajátítani, konfliktuskezelési stílusokat kialakítani, amelyeknek segítségével képesek lesznek a konfliktusok helyes, hatékony kezelésére a munkatársakkal való jó kapcsolat kialakítása és megtartása érdekében.

Kiemelten ajánljuk vezetőknek, projektmenedzsereknek és ellenőrzési feladatokat ellátók részére.

  Tréning célja

Tréningünk célja, hogy a maximális eredményesség érdekében mind a vezetőség, mind munkatársaik elsajátítsák, hogyan lehet elkerülni valamint felismerni, megérteni és konstruktívan legyőzni a konfliktusokat. Célunk, hogy olyan készségeket sajátítsanak el, melyek segítségével a másik félre jobban oda tudnak figyelni, saját igényüket megfelelően közvetítsék, a személyes hatékonyságukat fejleszteni tudják a megfelelő kommunikációs eszközökkel. A vezetők olyan technikákat tanulnak, mellyel képesekké válnak a másik félre való jobb odafigyelésre, megértésükre és a saját igények megfelelő közvetítésére, a hatékony önérvényesítésre az önismeret és személyes hatékonyságának fejlesztésére.

  Mi várható a tréningtől?

A résztvevők megismerik a saját hozzáállásukat a konfliktusokhoz, képesek lesznek a konfliktusok megelőzésére. Kifejlesztik annak megértését, hogy mikor kell konfliktushelyzetekbe beavatkozni. A felmerülő vitákat konstruktívan fogják megoldani és képesek lesznek a különböző személyiségekkel konfliktus esetén konstruktívan bánni. Fel fogják ismerni a konfliktusok kiterjedési fokait. Jártasságot szereznek a különböző konfliktustípusok megoldásában. A kritikát, mely a munkájukban elkerülhetetlen, konstruktívan tudják kifejezni. Kemény tárgyalásokat, konfliktusbeszélgetéseket a lehető legkevesebb stressz mellett tudnak vezetni.

  A tréning témái:

A tréning készségfejlesztő gyakorlatokból és elméleti háttérismeretek bemutatásából áll, különböző elektronikus eszközök alkalmazásával. Az aktív tanulást intenzív szituációs gyakorlatok és videós felvétellel támogatott, négyszemközti visszajelzések teszik színesebbé, hatékonyabbá.

  • Konfliktus-magatartás reflexiója, és a tanulási célok megfogalmazása
  • A konfliktus definíciója, konfliktustípusok és megoldások
  • Konfliktusok felismerése
  • Közbeavatkozás konfliktusoknál
  • Riemann és Thomann személyiségmodellje (az emberek közötti konfliktus-magatartás)
  • Kritikus visszajelzést adni
  • Konfliktusok konstruktív kezdeményezése
  • Kritika kezelése
  • Aktív hallgatás
  • A Harvard-koncepció: a személy és a dolgok szétválasztása
  • Konfliktusbeszélgetések vezetése
  • A vezető, mint konfliktus-moderátor
  • Konfliktus-moderáció
  • Belső konfliktusok kezelése

 

Kérjen egyedileg Önre vagy az Ön cégére szabott ajánlatot!

Árajánlatkérés


  • Székhely: 1204 Budapest, Orsolya u. 1. C. lház. fsz. 1.
  • Levelezési cím: 1133 Budapest, Váci út 110.
  • Képzési helyszínek: 1043 Budapest, Csányi László u. 34., 1133 Budapest, Váci út 110., 1056 Budapest, Váci utca 47.
  • Felnőttképzési engedélyszám: E-000412/2014
  • Telefon: +36-20-570-5355
  • E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

KÖVESS A FACEBOOKON IS

Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön az elsők közt aktualitásainkról, képzéseinkkel, kiadványainkkal kapcsolatos friss híreinkről, kedvezményes képzési lehetőségeinkről!
Használati feltételek