• Ügyfélszolgálat: +36 20 570 5355

Kommunikációs tréning

Különböző példákat tudunk felsorolni kommunikációs helyzetekről, akár a saját ballépéseinkről, akár mások sikertelenségeiről. Könnyű ezeket szemléletessé és gyakorlativá tenni a kommunikációs tréninget. Ugyanakkor éppen a téma hétköznapisága miatt sokkal nagyobb specifikációra van szükség ahhoz, hogy egy ilyen tréning igazán hatékony legyen.

Lehet, hogy valakinek az a problémája, hogy nem tud nemet mondani, hiába van túlterhelve feladatokkal, míg más nem tud okkal meggyőző lenni. Lehetnek olyan munkatársaink, akik nagyon meggyőzőek és jól is végzik feladataikat, viszont beosztottaikkal képtelenek megfelelően kommunikálni.

Választható nyelv: magyar és angol
Tréning időtartama: 3 nap

résztvevők igényeitől függő elosztásban

Kommunikációs tréning

A kommunikáció az, ami a leginkább meghatározza másokkal való együttműködésünket és ez által eredményességünket.

G. Daviano

  Kinek ajánljuk?

Mindazoknak, akiknek az életében és munkájában fontos szerepe van a kommunikációnak, és szeretnének eredményesebben kommunikálni másokkal.

  Tréning célja

A Megbízó igényeivel összhangban a tréning elsődleges célkitűzése a résztvevők személyes és munkahelyi eredményességének, hatékonyságának növelése, elsősorban a kommunikációs készségek fejlesztésén keresztül. Olyan kommunikációs stílust megtanítani a résztvevőknek, mellyel bátran és magabiztosan képesek feltárni gondolataikat, véleményüket, anélkül, hogy megbántanának másokat.

  A tréning után ön nem fog magára ismerni, ugyanis

  • képes lesz véleménye konstruktív kifejtésére és álláspontja hatékony képviseletére ugyanakkor figyelembe veszi és tiszteli mások véleményét
  • sokkal eredményesebb lesz a probléma és a feladatmegoldásban
  • a partnereinek leginkább megfelelő kommunikációs eszközöket fogja használni
  • hatékonyabb lesz az aktív meghallgatásban
  • Ön fog meggyőzni, illetve meggyőzik Önt és nem behódolni fog
  • eredeti kommunikációs stílusából az „erősségek” sokkal átütőbben fognak érvényesülni

  A tréning tematikus blokkjai

Az emberek szükségletei

Az alapvető emberi szükségletek bemutatása – milyen típusú emberek vannak? Hogy térképezhetjük fel az ügyfelek alapvető motívumait? A szükséglettől a megoldásig. Jellemzők, pozitívumok, előnyök. Milyen szükségleteik vannak az embereknek, és mi motiválja őket?

Tárgyalás az ügyfél „nyelvén”

A Jungi Színes személyiségrendszer és a gyakorlatok segítségével meghatározhatjuk saját természetes értékesítési stílusunkat és olyan módszereket sajátíthatunk el, melyeket sikerrel alkalmazhatunk a gyakorlatban. Rövid időn belül megtanulhatjuk felismerni meglévő és leendő üzletfeleink viselkedésmintáit is. Ezáltal tudni fogjuk, milyen hatással vagyunk rájuk, milyen viselkedésmódokat kedvelnek, s a velük való kapcsolattartás során eszerint alakíthatjuk fellépésünket, stílusunkat. A Jungi Színes személyiségrendszer megtanít arra, hogy az „ügyfél nyelvén” beszéljünk, ezáltal eredményes kapcsolatot alakíthatunk ki. Ettől nem változik a személyiségünk, de alkalmazkodni tudunk az ügyfél stílusához, és könnyebben, világosabban megértetjük magunkat velük. Az elméleti háttér elsajátítása és a gyakorlatok során többször lesz „aha” élményünk; megértjük, miért van problémánk egyes ügyfelekkel: azért, mert a problémás ügyfelek „színe” általában épp a sajátunk ellenkezője. Megtanuljuk, hogyan módosítsunk hozzáállásunkon és módszerünkön annak érdekében, hogy ezekkel a „problémás” ügyfelekkel is sikeres tárgyalásokat és ügyleteket bonyolíthassunk. Ha képesek vagyunk előre látni, milyen feszültségekkel és konfliktusokkal kell szembenéznünk, máris lehetőségünk van arra, hogy kiküszöböljük őket.

Személyiség típusok

A Jungi Színes személyiségrendszer alapja, hogy az emberek bizonyos viselkedési stílusok szerint csoportosíthatók. Minél többet tudunk ügyfelünk temperamentumáról, motivációiról, félelmeiről, kommunikációs stílusáról, kétségeiről és aggodalmairól, annál jobban tudjuk kiszolgálni, annál inkább meg tudunk felelni elvárásainak, sőt esetleg a vártnál is többet tudunk nyújtani.

A négy alaptípusba tartozó emberek viselkedése, kommunikációja és munkastílusa nagyon eltérő. Felismerjük személyiségbeli erősségeinket és gyengeségeinket. Ezt a tudást arra használhatjuk, hogy tudatosítsuk, milyennek látnak bennünket mások, így elkerülhetjük a félreértéseket. Ezáltal nemcsak önbizalmunk, hanem üzletfeleink előtti hitelességünk is növekszik. Könnyebben tudjuk azonosítani, hogy ügyfelünk melyik színcsoportba tartozik. Tudni fogjuk, mit szeret, mit nem szeret, hogyan reagál stresszes helyzetekre, milyen implicit és explicit kifejezésmódot ért és használ.

Ha ügyfeleinkkel az ő egyéniségükre szabott módon tudunk kommunikálni, minőségi változást érhetünk el a kapcsolattartás terén. Olyan értékesítővel szeretünk tárgyalni, aki felismeri személyes stílusunkat és ehhez tárgyalási módszerében alkalmazkodik.

Kommunikáció nehéz helyzetben

Milyen típusú problémák nehezítik meg azt, hogy két ember egymást kielégítően megértse? Milyen verbális és non-verbális sajátosságokra kell és lehet figyelni a kommunikáció során? Mi mindent elárulnak a kezek, a gesztikuláció, a testtartás, a tekintet, a hanghordozás? Mennyire tud minket segíteni vagy zavarni a fejünkben zajló belső beszéd?

Hatékony kommunikációs technikák, asszertivitás

A nyelv, mint reprezentációs rendszer, felszíni, mély szerkezet, nyelvi minták beazonosítása, a torzítások, törlések és általánosítások feltárása, kérdezéstechnika, ellenállás kezelése.

Megnyilvánulási stílusok, az önérvényesítés fejlesztése, a passzív és agresszív típusok kezelése, saját stílus meghatározása és fejlesztése.

A folyamat egyes elemeinek megfelelően többféle módszertant alkalmazunk, amelyek a következőkből állnak.

A résztvevők tesztek és gyakorlati szituációk megélésével, elemzésével, kis- és nagycsoportos témafeldolgozással ismerik fel saját viselkedésüket, sajátítják el az asszertivitás technikáját és fejlesztik egyéni kommunikációs technikáikat.


 

Kérjen egyedileg Önre vagy az Ön cégére szabott ajánlatot!

Árajánlatkérés


  • Székhely: 1204 Budapest, Orsolya u. 1. C. lház. fsz. 1.
  • Levelezési cím: 1133 Budapest, Váci út 110.
  • Képzési helyszínek: 1043 Budapest, Csányi László u. 34., 1133 Budapest, Váci út 110., 1056 Budapest, Váci utca 47.
  • Felnőttképzési engedélyszám: E-000412/2014
  • Telefon: +36-20-570-5355
  • E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

KÖVESS A FACEBOOKON IS

Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön az elsők közt aktualitásainkról, képzéseinkkel, kiadványainkkal kapcsolatos friss híreinkről, kedvezményes képzési lehetőségeinkről!
Használati feltételek